29. 1. 2017.

HADŽIJINA SUDBA

„Jednoga dana, kad sam se spremao s posla kući, a bio dežuran i ostao duže, ni danas ne znam kako je prošao pored obezbeđenja na spratu, na vrata moje kancelarije neko je zakucao tiho, ali odlučno.
- Slobodno! – povikao sam.



Otvorio je vrata velike kancelarije, provirivši najpre unutra da se uveri da smo sami i stao, nalakćen, za moj sto. Bio je oniži rastom, niži od mene, ali nabildovan i širok, nekako kao pit bul, nabijen. Bio je ošišan na nulu, a oči su mu sijale neobičnim sjajem. U najdubljoj tački njegovog pogleda osetio sam mač koji me prob'o. Nisam mnogo puta u životu osetio strah, ovakav, koji me je obuzimao i prosto me oduzeo, ostavio me bez moći govora – nikada! Osetio sam se bespomoćno, prepušten njegovoj volji. Gledao me je onim svojim dubokim pogledom zveri, svestan moga straha. Oduzeo sam se i mogao je da mi uradi šta je hteo. Bio sam paralisan. Ja ga nikada pre nisam video, nisam znao ko je on. Jednom je, dok su njegovi roditelji slavili slavu, prošao hodnikom i javio nam se iz daleka u prolazu, video sam na kratko njegovu priliku. Ona mi se sada vratila u sećanje onako kako naš neverovatni mozak ume da pamti – kao upravo TA prilika u prolazu, kao u usporenom snimku postao sam svestan tog oblika glave i konstitucije i ničeg, baš ničeg više.
 


Što me je duže gledao, moje sećanje mi je potvrđivalo da je to on. Uhvatila me je panika, ruke koje su držale neke spise su mi se oznojile, a on kao da je čitao sve ono što se događalo u meni. I na taj način me je mučio. Čudnovato nepodnošljivo, kao da potpaljuje lomaču pod mojim nogama, bio sam vezan za stub...
Prošla je večnost, učinilo mi se, pekao me je na tihoj vatrici.
Mrtav hladan upitao me je: „Gde su oni?“...

 
Odlomak iz romana "Hadžijina sudba" Žane Živaljević.


Jedna ljudska priča, drama građanske porodice koja teško preživljava novo vreme i njegove običaje. Tačnije, priča o propadanju porodice u tradicionalnom smislu i njeno pretvaranje u nešto sasvim novo, rasuto i još nedefinisano. Takođe i priča o zlu, koje, poput nevidljive paukove mreže, korak po korak, obuzima jednu porodicu...
Knjiga će se uskoro pojaviti u knjižarama, a može se poručiti  i na telefon +381 628 019 158

Нема коментара:

Постави коментар